(Gambar) Pelajar UPSI maut jatuh bangunan!

Tanjung Malim - Seorang pelajar perempuan UPSI maut dipercayai jatuh dari tingkat empat di Bangunan E learning di Universiti ini petang tadi.

Menurut sumber, seorang saksi yang telah melihat mangsa sedang terjatuh dari tingkat yang tidak dapat dipastikan.

Saksi tidak dapat ditemuramah lanjut akibat dari trauma kejadian tersebut.

Kejadian telah berlaku sekitar jam 5.15 petang di belakang bangunan itu. Mangsa mengalami kecederaan parah dibahagian kakinya. Beliau disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh pegawai kesihatan yang tiba sejurus kejadian ini berlaku.




Siasatan lanjut masih lagi dijalankan bagi menentukan punca kematian sebenar.


Previous
Next Post »

48 comments

Click here for comments
Sabtu, 21 April 2012 9:41:00 PTG MYT ×

kes ini mengingat aku mase tinggal kat kolej kedua utm.... budak lelaki mati jatuh bangunan... bru minggu orientation...

Balas
avatar
admin
Ann
Sabtu, 21 April 2012 10:11:00 PTG MYT ×

Innalillahirajiuun.....

Balas
avatar
admin
Ann
Sabtu, 21 April 2012 10:13:00 PTG MYT ×

Innalillahirajuun....smoga arwah ditempatkan dlm kalangan org yg beriman....

Balas
avatar
admin
Sabtu, 21 April 2012 10:27:00 PTG MYT ×

np main terjun-terjun??hrmmm

Balas
avatar
admin
Sabtu, 21 April 2012 11:26:00 PTG MYT ×

mangsa orang islam ke orang bukan islam(cina)?

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 12:03:00 PG MYT ×

semoga allah tempatkan d tempat yg sewajarnya...amin

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 1:05:00 PG MYT ×

pada pendapat aku, better gambar ni didelete..sebab ternampak aurat arwah..takot ianya menjadi aib kepada arwah..

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 1:11:00 PG MYT ×

salam.. apakata keluarkan gambar arwah dari blog anda.. sebab x sopan walaupun mungkin niat anda baik... harap tolong keluarkan gambar nie ok..

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 1:35:00 PG MYT ×

mohon didelete gambar tersebut..agar dijauhi fitnah terhadap arwah..harapan saya dan juga mungkin harapan keluarga arwah dan rakan seperjuangan upsi

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 1:36:00 PG MYT ×

pembetulan yer...bukan bangunan lima tingkat, tp dipercayai jatuh dr tingkat yg kelima...bangunan ad 8tingkat klu xsilap..

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 2:02:00 PG MYT ×

kepada pemilik blog,bagi menghormati arwah.. minta memadamkan gambar-gambar arwah bagi menutup aib beliau..sama2 kita sedekahkan al-fatihah dan mendoakan agar arwah tergolong dalam golongan hamaNya yang soleh..insyaAllah..jika kita menutup aib orang, Allah akan menutup aib kita..sekian

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 2:06:00 PG MYT ×

mohon kerjasama pemilik blog agar dapat memadam gambar arwah bagi menghormati arwah..sama2 kita doakan agar arwah termasuk dalam kalangan hambaNya yg soleh...

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 3:27:00 PG MYT ×

Innalillahi wa innailahirojiun... Moga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman...

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 7:53:00 PG MYT ×

weyh...agak2 la boh.... bangunan e learning ada 6 tingkat je plg tinggi...

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 8:31:00 PG MYT ×

diharap gambar2 arwah dideletekan..gambar2 yg dipaparkan menampakkan auarat arwah....semoga arwah ditempatkan di tmpt2 org yg beriman....arwah merupakn ex-classmate n anatara kwn sya yg rapat di KMJ dulu.. seorang yg pendiam, senang dimintak tolong dan murah dgn senyuman...sangat terkejut n xpercaye..papepun Allah lebih menyanyangi arwah...Al-fatihah....

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 9:07:00 PG MYT ×

Al Fatihah untuk Allahyarhamah Fatimah Mina Md Juferi (program PAKK, minor Bahasa Arab). Dipercayai TERJATUH dari tingkat 3 Bangunan Elearning (disahkan oleh forensik dari Ipoh). Hanya ada seorang saksi di tempat kejadian (masih trauma & tidak berupaya ditemubual lagi). Jenazah berada di tmpt kejadian sehingga jam 10 malam td. Dato VC dan Datin turut bersama di tempat kejadian sehingga jenazah selamat di bawa ke Hospital Slim River untuk post mortem. InsyaAllah, menurut sumber, Allahyarhamah sempat di ajar mengucap dua kalimah syahadah dan semoga Allah menempatkan beliau di tempat orang beriman. Al-Fatihah. (Saya berada di tempat kejadian setengah jam selepas tragedi berlaku kerana kebetulan saya parkir kereta di situ)

Sumber : Seorang pensyarah FSKIK..Encik Salman Firdaus Sidek

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 9:17:00 PG MYT ×

saya juga bersependapat begitu. Mohon jasa baik pihak admin utk mendelete gmbr arwah. Kerana ada aurat yang kelihatan di situ(kaki).

Semoga dengan kita menjaga aib saudara kita, Allah akan menjaga aib kita kelak. Wallahualam

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 9:33:00 PG MYT ×

Allah huakhbar.........xcium syurga..

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 11:35:00 PG MYT ×

saya knl dye... sepanjang perkenalan dye seorang baik... saye yakin... ade masalah dye sembunyikan... Allah letakkan dye dalam golongan yang beriman~.. amin...
gambar2x yang x sapatutny.. mintak tolong pihak sewajarnya delete...
Allah lebih tahu dari segalanya... segala cerita yang ada hanya, yang tersurat... tersirat hanya Allah yang tahu....

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 2:09:00 PTG MYT ×

kta tak tau apa sebenarnya sbb dak tu terjun@jatuh dr bangunan tu, mungkin dia ada masalah psikologi, ada schizo ke apa...so jgn la kita conclude dia bunuh diri lg

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 5:08:00 PTG MYT ×

Mohon juga delete/ kluarkan gmbar arwah ditempat kjadian. Bimbang mndayangkan fitnah dan gambar2 ni tambah kesedihan kluarga dan sahabat terdekat arwah. Mohon juga utk tidak sebarkan gmbar2 tersebut dan mohon sgt2 supaya tidak kluarkan spekulasi2 liar. Sy salah seorg sahabat arwah dan wakil sahabat2 yg lain mohon tersangat-sangat supaya peliharalah air muka kluarga arwah dan arwah. Kluarga arwah sdang bersedih, mohon utk tidak tambah kesedihan mereka.

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 5:46:00 PTG MYT ×

skrg dah tahu ke apa punca sebenar kematian ni?

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 6:39:00 PTG MYT ×

mari kita berprasangka baik. Allahyarham terjatuh dan terbunuh dan bukannya bunuh diri.

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 8:04:00 PTG MYT ×

MOHON DELETE GAMBAR ARWAH TERSEBUT. mengaibkan. alfatihah

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 8:58:00 PTG MYT ×

salam. mr./ms. admin, can u please, please remove the pictures? its humiliating, please? and disrespectful. please consider my plea.

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 10:17:00 PTG MYT ×

geli je nk srh delete pic.. bkn truk noh pon ..bkn nmpk muka ..stakat nmpk kaki ..mmg lah aurat .. open la..byk lagi kes mati kuar paper x bising pon fmly dorang...yg korang bz sgt pehal.. nk kover line terjatuh konon....korang ade hotak x? mcm mn leh terjatuh ..sbb arwah main panjat2 ke? ke tngkat 4 tu xde wall? pk la sndri ..

Balas
avatar
admin
Ahad, 22 April 2012 11:43:00 PTG MYT ×

x elok kita bt sbrg tuduhan... Arwah dah xde.. sbaiknya kta sama2 berdoa moga2 arwah ditempatkan di kalangan org2 yg solehah... xbaik nak nk menghukum dgn apa yg kta lihat... lgpn kta xtahu situasi sebenar~~~ wallahualam bissawab~~

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 12:16:00 PG MYT ×

Alhamdulillah semua dh selesai, arwah selamat dikebumikan lebih kurang pkul 11.00 pg...terima kasih kepada kawan2 arwah yg banyak membantu.....kita doakn yang terbaik tuk dia..insyallah....kepada yang mengenali dia kita semua tau arwah org yg mcm mana........dan kepada Muhammad Nabil Zakaria, sungguh inda nama anda dimulakan dengan nama junjungan besar rasulullah, semoga Allah membuka pintu hati anda ....Amin.

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 3:10:00 PG MYT ×

salam. can u please, please, please remove the pictures, its humiliating and disrespectful.please?

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 9:26:00 PG MYT ×

Kepad Muhamamad Nabil zakaria...beringat sebelum kena.Aurat seorang wanita bukan sahaja dijaga di dunia, malah selepas meninggal dunia pun dipelihara...bayangkan kalau yang jatuh tu adalah salah seorang saudara anda?tau x sebab apa kubur wanita digali lebih dalam daripada kubur lelaki?sebab Allah S.W.T mempelihara aurat wanita...harap anda menggali lagi ilmu ini....

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 3:42:00 PTG MYT ×

Demo tak tau hukum jangan dop cakap, aurat perempuan memang kena jaga sampai mati... sebagai orang Islam yang prihatin, takkan nak biarkan je sesuatu perkara yang boleh mengaibkan saudara seagama...lagipun budak tu demo tak kenal, logik xlogik hanya Allah yang maha Mengetahui apa yang telah disusun. Hanya ALLAH YANG BERKUASA TERHADAP SEMUA MAKHLUK CIPTAANNYA!
berdiam lebih baik dari kena maki

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 9:23:00 PTG MYT ×

jnge dok kure hajar sgt deh.....nabil ko sapo ko iktla...peace yooo....

Balas
avatar
admin
Isnin, 23 April 2012 9:31:00 PTG MYT ×

Al-fatihah. Sama2 kita muhasabah diri. Kematian arwah sepatutnya menimbulkan keinsafan pada diri. Banyaknya dosa yang dilakukan. Ajal yang datang tidak mengira sesiapa. Kita sendiri tidak tahu pengakhiran hidup kita. sama2 berdoa Allah mengampunkan dosa kita selama ini dan ditempatkan di kalangan org beriman

Balas
avatar
admin
Selasa, 24 April 2012 2:35:00 PG MYT ×

Saya amat bersetuju supaya gambar tempat kejadian dapat dideletekan. Bukan shj utk tutup aurat arwah, tapi juga utk elakkan jalan2 fitnah. Sekarang ni pun,ramai yang dah buat spekulasi. Saya harap,semua org dapat memastikan kebenaran sebelum membuat dakwaan sebab dakwaan tanpa dasar yg kukuh boleh dikira sebagai fitnah juga.
Kepada saudara Muhammad Nabil Zakaria, sejujurnya saya sgt geram (lebih tepat lagi,sakit hati) dengan komen saudara. Walaupun keluarga arwah tak kecoh,tapi arwah ada rakan2 yg menyayangi arwah. Salah ke kalau mrk nak melindugi sahabat mrk sampai ke akhir? Saya tak rasa perkara tu salah. Pandai pulak nak suruh fikir logik...kalau logik manusia ni boleh selesaikan segala-galanya, takde perang kat dunia ni....

Balas
avatar
admin
Selasa, 24 April 2012 11:57:00 PG MYT ×

sedapnya main tduh2 arwah tak cium bau syurga lah ape lah, anda saksi kematian ke?? tak kott?? so, biarlah rakan lain minta delete gambar atau sebagainya, kalau kau tak nak, diam jelah..masalah betul..nama dah islam dah, tapi fikiran OPEN sangat..barat kebenor upenye..eh2 terkasar pulak..ntahlah susah nak pikir apa kau cakap tu..kalau nak open, tak yah komen lagi sweet lagi satu yang sal tak cium bau syurga..best ke judge org??

Balas
avatar
admin
Selasa, 24 April 2012 2:29:00 PTG MYT ×

innalillah.. Semoga ALLAH mencucuri rahmat ke atas roh arwah dan ditempatkan di dalam kalangan orang-orang yang beriman. Kawan yang membaca, ayuh sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah, semoga arwah tenang di sana.... Kepada keluarga arwah, tabahkan hati, sesungguhnya ALLAH lebih menyayangi arwah...

Balas
avatar
admin
Jumaat, 8 Jun 2012 11:11:00 PG MYT ×

sedih laa tgk komen nabil tu..bkn nye nk sedekah kan al-fatihah buat saudara saudari seislam kite tapi buat spekulasi sndiri.. suruh fikir logik plak.. klu x thu jgn tabur fitnah..fikir positive je laa.. yg aurat tetap aurat.. biar la open minded mane pon skali klu hukum dh cakap aurat aurat laa..boleh ke hari ni aurat besok x plak.. salah k kwn2 arwah nk lindungi die..pastu fitnah lagi kwn2 arwah kate utk cover up..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment