jobs from my.neuvoo.com

16 Februari, 2015

'Penkid' dirogol abang angkat, lahir anak

WANITA yang diperiksa dalam Op Mawar Merah bersama bayi di sebuah hotel.
Johor Bahru: “Tolonglah encik, saya baru nak jadi perempuan,” rayu seorang wanita berperwatakan lelaki kepada pegawai Jabatan Agama Islam Negeri Johor (JAINJ) agar tindakan tidak diambil terhadapnya apabila ditemui bersama seorang bayi yang didakwa anaknya di sebuah hotel murah di Taman Pelangi, di sini, kelmarin.

Wanita berusia 32 tahun itu merayu supaya tidak dikenakan tindakan kerana cuba menyembunyikan kelahiran bayi lelaki itu selepas didakwa menjadi mangsa rogol abang angkatnya yang berusia lingkungan 40-an, tahun lalu.

“Ini semua cerita lama, saya dirogol dan sampai sekarang saya tidak tahu dia di mana. Tetapi sejak saya mengandung, saya insaf dan mahu jaga anak ini kerana saya sayangkan dia,” katanya.

Wanita itu berkata, dia sudah insaf dan berhasrat untuk menjadi ibu yang baik kepada bayinya serta menjalani kehidupan baru.

“Saya bersalin awal Februari lalu dan memilih tidak pulang ke rumah ibu bapa kerana tidak mahu jiran memandang serong kepada keluarga. Saya tidak mahu mereka bersedih dan terkejut.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/31251#sthash.ZmyD3Z5s.dpuf


EmoticonEmoticon