jobs from my.neuvoo.com

10 Julai, 2015

Golongan peguam pula 'hentam' Zahra di MTEN

Nampak gayanya sejak penyebaran video Zahra yang menjadi viral sejak dua tiga hari ini mendapat perhatian ramai terutama golongan berumur yang sudah 'makan garam'.

Jika sebelum ini seorang pekerja Petronas yang juga merupakan golongan 'makan garam' yang mengkritik ucapan Zahra. Kini tampil lagi seorang lelaki yang mendakwa beliau merupakan sorang peguam.

Tetapi kisahnya lain sedikit kerana beliau bukan mengkritik tetapi menceritakan beliau juga mengahadapi kesusahan selain mentaliti kita sejak dari kecil lagi ditanam bila habis ijazah kita akan berjaya, kaya dan dapat bantu ibu bapa.

Berikut adalah status yang ditulis oleh saudara Mohd Khairul Azam dari Azam Aziz & CO.

zahra zahra zahra

kenapa zahra jadi begitu?

meh sini abang yg dah jadi lawyer ni nak bagitau pada zahra yang baru nak jadi lawyer

ini sebab zahra dah salah faham apa yg di beritahu dulu kpd zahra oleh ibu bapa, guru2 dan kawan2 fb zahra

zahra di beritahu Melayu itu istimewa kedudukannya di Malaysia.

tapi zahra jangan ingat sebab Melayu tu istimewa kedudukannya, melayu itu boleh grad dan automatik dapat gaji banyak, rumah besar, kereta sport dan telefon pintar terkini sebab melayu itu masih perlu berusaha dan bersaing dengan melayu lain dan juga berlumba dgn kaum2 lain untuk mendapat kerja dan pendapatan.

Lagi satu ini mesti ada orang bgtau zahra, belajar pandai2, UPSR dapat 5 A, pastu masuk sekolah asrama, pastu score SPM 10 A, pastu masuk universiti dapat Ijazah, pastu dpt kerja, dapat duit banyak pastu boleh bantu ibu bapa zahra.

Kan? kan? kan? mesti ada orang bgtau flow kehidupan mudah ni kat zahra kan? so zahra percaya dapat je ijazah terus kaya dan berjaya bantu ibu bapa.

BACA: (Video) Belajar Tinggi-Tinggi Akhirnya Mengemis Juga, #SayaZahra Kini Trending di Media Sosial

BACA: Gaji Besar Sebaik Habis Belajar, Ibarat Kais Pagi Makan Pagi, Betul Ke Ni Zahra - Mizan Hashri

so upsr dah lepas, spm ijazah semua zahra dah lepas mcm cerita tu dan zahra skrg tanya mana kerja dan gaji besar yg di janjikan tu kan?

itu semua khayalan je zahra.

zahra tau tak walaupun abang dah ada firma guaman sendiri, umur abg dah 38 tahun, abg pun masih belum ada rumah sendiri.

Banyak lagi lah benda personal yg orang tak perlu tahu semua tentang cabaran kehidupan abg sbg peguam zahra. Minyak kereta habis tengah jalan tu biasa zahra, ikut jalan lama sebab nak elak bayar tol pun abg biasa buat zahra, banyak lagi lah malas cerita.

tapi kita orang Islam kena percaya kpd Allah zahra, bukan percaya kepada manusia.

Ok lah kalau zahra nak tau susah senang jadi lawyer ni, zahra call abg, dtg opis abg lepas raya nanti dan dengar sendiri kisah derita abg yg zahra perlu bersyukur tak jadi mcm abg.

Cerita zahra tu masih best lagi tau. Mai opis abg ye. Kalau takde duit tambang utk dtg wassap je abg, nanti abg akan bank in duit tambang naik lrt.

ni kad abg.

Abg Azam
Peguam kampung je
0129770412


1 comments so far

samada pro atau kontra, zahra tetap hebat kerana berani....

dan dia menggunakan haknya sebagai rakyat malaysia yg merdeka...

rintihan begitu tidak sesuai kalau keadaan negara dharurat, semua org susah
pemimpin pun makan ubi kayu....

tapi mungkin sesuai kerana ia menjadi mesej kpd pemimpin yg senang lenang
yg menjengkelkan mata rakyat dikala rakyat tertekan

ini bukan soal manja atau tidak bersyukur, ia adalah mesej utk pemimpin yg
menggunakan 'bersyukur' sebagai alat menutup kelemahan pentadbiran.

.. rakyat syria yg sedang berperang itupun masih boleh makan.. iaitu berlauk
daging kucing dan anjing

.... tapi adakah ia menjadi alasan utk kita tidak menghulur simpati kpd yg memerlukan?


EmoticonEmoticon