jobs from my.neuvoo.com

19 Disember, 2015

Pura-pura minta air sebelum perkosa dua wanita

Hanya dalam masa dua hari, seorang pemuda yang dikenali sebagai No, 23 tahun telah memperkosa dua wanita sekaligus.

Kejadian berlaku pada waktu dan tempat yang berbeza. Kedua-dua mangsa yang hanya dikenali sebagai NP, 26 tahun dan LM, 22 tahun berasal dari daerah Subah.

Modus operandi No adalah dengan berpura-pura meminta air kepada mangsa. Mangsa pertama adalah ND yang tinggal di Dusun Sapak Hulu RT 04/RW Desa Sungai Sapak daerah Subah Kabupaten Sambas. "Pada hari Khamis lepas, sekitar jam 3 petang, tiba-tiba muncul seseorang yang tidak dikenali menghampiri rumah NP," kata wakil polis AKP Eko Mardianto S.Ik.

Dengan berbekalkan senjata parang, No mengancam dan mengugut mangsa agar tidak melawan. "Dengan membawa sebilah parang tajam, mangsa dipaksa membuka bajunya dan langsung dirogol suspek," jelasnya lagi.

Kes kedua pula dilaporkan berlaku pada Jumaat lepas ke atas mangsa yang dikenali sebagai LM. Namun begitu, perlakuan beliau telah dilihat oleh orang ramai yang lalu lalang di tempat kejadian. Beliau kemudian melarikan diri.

"Mangsa kemudiannya terus membuat laporan polis," kata Eko.

Setelah suspek dikenal pasti, pihak polis telah menahan No bersama barang bukti, sebuah motorsikal Jupiter MX berwarna biru-silver, Yamaha Crypton, serta parang yang digunakan untuk menggertak mangsa.

Pelbagai sumber juga melaporkan beliau ditahan pada Sabut lepas pada pukul 9 malam.

Saat itu aksinya kepergok warga yang melintas sehingga dia kabur. "Hari itu juga korban LM membuat laporan polisi," terang Eko. Setelah mengenali pelaku, polisi lalu menciduk NO beserta barang bukti sepeda motor Jupiter MX biru-silver, sepeda motor Yamaha Crypton, tas hitam merk Axioo, serta parang yang dia gunakan untuk mengancam korban. "Ditangkapnya hari Sabtu (12/12) sekitar pukul 09.00 WIB," ujarnya. Demikian dilansir dari berbagai sumber.

Sumber: Infospesial.net


EmoticonEmoticon