jobs from my.neuvoo.com

03 Januari, 2016

Ada yang mengaku nikmati seks berbulan dengan 7 teman serumah kekasih

FENOMENA REMAJA BAWAH UMUR LARI IKUT JANTAN MENJADI-JADI

Sedari awal kami terima berita yang viral ini sudah dapat dijangka yang remaja ini tidak diculik berdasarkan banyak tanda-tanda tersurat dan tersirat. Kerana itulah kami tidak ikut menviralkannya kerana khuatir akan terpedaya seperti banyak kes kes lain.

Print screen yang kami highlightkan ini kami paparkan kerana ada yang mempertikaikan bahawa ahli keluarga gadis ini dari awal lagi sudah meminta orang ramai agar tidak mengatakan adiknya lari ikut jantan.

Ada yang mengirim mesej kepada kami kongsikan kes lari ikut jantan dengan modus operandi yang berbagai rupa. Kami amat membenarkan perkongsian mereka kerana kami sendiri banyak menangani kes yang sama. Ada yang sanggup tinggal bersama dengan 7 jantan di rumah sewa dan mengaku menikmati seks dengan kesemuanya sampai berbulan-bulan lamanya. Sebahagian malah sanggup menjual dirinya untuk membeli dadah teman lelakinya.

Kepada ibubapa atau ahli keluarga yang masih tidak sedar akan situasi bencana sosial dan fenomena ketagihan seks remaja bawah umur ini rapatkanlah diri dengan aktivis masyarakat, para guru, polis, jabatan agama, petugas hospital dan sebagainya. Amat bahaya apabila kita terlalu bersangka baik dengan anak gadis kita lalu tidak langsung mencemburui mereka. Cemburuilah anak kita.

Komen dari Cikgu Ramlah Zailani di bawah ini boleh anda baca di ruang komen video berita penemuan ‘remaja culik’ ini semalam.

"Minggu akhir persekolahan November yang lalu, terjadi kes yang sama dengan anak murid saya. Hilang dan viral. Kelam kabut sesarwa jagat termasuk keluarga, jiran, segala grup WhatsApp (yang pastinya banyak menokok nasi tambah cerita), FB, malah ahli qariah masjid juga membuat solat hajat.

"Saya juga sebagai gurunya yang tertipu hidup-hidup mati-mati mempertahankan namanya dari cerita andaian bukan-bukan sehingga babak dia ditemui. Di hadapan saya dia budak baik. Tak tahulah pula sebaliknya memang selalu keluar atau agak dibebaskan oleh keluarganya mungkin.

"Episod ceritanya hampir sama, cuma tahap teknik dramanya rendah sikit dari yang ini. Dia cuma mengirimkan SMS kepada bapanya dengan nombor telefon asing berbunyi “abah tolong”.

"Pada akhir kekecohan, dia ditemui menaiki motosikal dengan teman lelaki dari daerah lain yang dikenali melalui Wechat. (Nama tidak disebut!) Masya Allah... anak-anak remaja kita!!!

"Terlalu banyak berangan dan menonton drama barangkali. Apapun, di sebalik kejadian ini ada peringatan untuk anak-anak dan kita sendiri sebagai ibubapa yang punya anak-anak. Wallahu 'alam," katanya. - WARGA PRIHATIN


EmoticonEmoticon