jobs from my.neuvoo.com

23 April, 2016

Pakai uniform sekolah, selak tudung pegang tet*k untuk selfie

Teruk! Teruk! Tak malunya budak perempuan ni, pakai seragam sekolah tu sempat pulak dia bergambar ghairah macam tu yer.. Dah kenapa dok pegang t*tek tu, bergambar macam tu nak hantar kat boyfriend ke dik?? Kenapa ‘murah’ sangat belanja gambar macam tu dik oii?? Dah tak ada maruah ke??

Inilah jadinya pergi ke sekolah bukannya nak menimba ilmu tapi sibuk dok bercinta-cintun.. Kasihan mak bapak mengharap anak-anak jadi orang berguna, tapi anak tak fikir semua tu dan sibuk nak menjahanamkan diri dengan kegiatan tak bermoral.. Sangat menyedihkan dengan perangai anak muda sekarang ni, bercinta tak ingat dunia sampai maruah pun tergadai..

Miss faham jiwa remaja, dorang mempunyai sifat ingin tahu dan mencuba tu membuak-buak.. Orang lain bercinta, dia pun nak merasai pengalaman bercinta.. Bila orang lain merokok, dia pun nak mencuba merokok.. Ini yang dikatakan pengaruh keadaan sekeliling.. Bila tak pandai membawa diri, habis jahanam..

Begitu juga lah budak perempuan kat atas tu, bercinta sampai terlupa halal dan haram.. Dia sanggup menjatuhkan maruah sendiri kerana cinta monyet.. Kalau mak dan bapak dia tahu dia dok menggedik bergambar macam tu, mesti kena sebat sampai berbirat tu!

Miss nak nasihatkan remaja luar sana terutama sekali perempuan, setiap tindakan yang dilakukan tu fikirkan keburukan dan kebaikannya terlebih dahulu supaya tak menyesal di kemudian hari.. Jangan mudah terperangkap dan cair dengan janji-janji manis si jantan..

Masa tu dorang boleh lah kata dorang sayang korang jeerr, lepas dah jumpa orang lain pulak.. Dorang akan tinggalkan korang macam tu jer! Sebab tu perempuan kena pandai jaga diri dan maruah yer..

Sumber- MissHana/Utaranews.com


EmoticonEmoticon