jobs from my.neuvoo.com

03 Mei, 2016

Remaja Melayu muat naik mukadimah zina bersama wanita baru dikenali...

Apa nak jadi pada generasi melayu/islam di Malaysia ni? Kalau dulu remaja melayu sangat berahsia didalam soal maksiat dan juga perlakuan sumbang, kini tak lagi dengan adanya pelbagai aplikasi sosial.

Contohnya macam budak lelaki ni.., punyalah dia bangga kongsi gambar dia nak buat 'projek' dengan budak perempuan yang baru dia kenal didalam sebuah bilik..

Maybe dia rasa bangga untuk berkongsi benda-benda macam tu dengan kawan-kawan.. Ataupun budak lelaki ni sengaja mahu cari perhatian dan pujian dari kenalan dia dalam laman sosial tu..

Yang perempuan pulak sangat mudah ikut lelaki-lelaki macam tu walaupun baru kenal.. Murah sungguh maruah budak-budak perempuan zaman sekarang ni.

Nak salahkan mak bapak pun tak boleh jugak.. Nak salahkan masyarakat pun tak semua yang salah.. Last-last salahkan je lah pada diri sendiri..

Sebenarnya.., perkara macam ni terjadi disebabkan semua pihak tak mainkan peranan yang sepatutnya. Mak bapak sepatutnya kawal anak-anak dan tak biarkan dorang berpeleseran sampai tak balik rumah.

Masyarakat pulak harus berani menegur dan tak amalkan budaya 'bukan anak aku' didalam kehidupan.. Budak-budak sekarang ni makin berani sebab langsung tak ada kawalan didalam mahupun diluar rumah..

So.., kita harap sangat remaja-remaja melayu yang liar dan terjebak didalam gejala sosial tu semua bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Rosak generasi bangsa kalau anak-anak melayu leka macam ni..

Sumber- Utaranews.com


EmoticonEmoticon